
Veelgestelde vragen
Wilt u meer weten over uw afspraak, behandeling of over de kosten of betalingen? Op deze pagina vindt u het antwoord op de veelgestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.
Afspraken en behandelingen
Afhankelijk van uw aanvullende verzekering voor fysiotherapie, wordt uw behandeling in de meeste gevallen volledig vergoed. Behandelingen die vergoed worden vanuit uw aanvullende verzekering gaan nooit ten koste van uw eigen risico.
Wij hebben goede contractafspraken met alle grote zorgverzekeraars. Bent u onvoldoende aanvullend verzekerd? Kijk ook eens naar ons Rug Vitaal Pakket.Rug Vitaal Pakket
Voor een fysiobehandeling heeft u geen verwijsbrief nodig van uw huisarts. U kunt dus meteen een afspraak maken bij rug- of nekpijn.
Moet u uw afspraak annuleren of wijzigen? Geef dit dan minimaal 24 uur van tevoren telefonisch door via MijnZorgtoegang.nl. Lukt het niet om uw afspraak via de portal van MijnZorgtoegang te wijzigen of te annuleren? Neem dan contact met ons op en vermeld onderstaande gegevens:
Voor- en achternaam
Geboortedatum
Telefoonnummer
Datum + tijdstip afspraak
Eventueel een voorkeurstijdstip en datum voor een nieuwe afspraak
Vestiging
Wij vragen u om wijzigingen minimaal 24 uur van tevoren door te geven. Is dit niet gelukt? Bel dan alsnog naar 088 002 1700 om dit door te geven. Wanneer u te laat bent met het afzeggen van uw afspraak, zijn wij helaas genoodzaakt het volledige bedrag van uw behandeling in rekening te brengen. Dit komt doordat de behandeltijd al voor u is vrijgemaakt en binnen 24 uur niet meer kan worden ingevuld door iemand anders.
Kosten & betalingen
Let op: Vanaf 1 januari 2025 werken wij samen met Infomedics. Dit betekent dat u van de afspraken vanaf die datum de facturen via Infomedics ontvangt. De standaard betalingstermijn is 30 dagen. Heeft u meer tijd nodig? Geen probleem, dit kunt u eenvoudig regelen via infomedics.nl.
Meestal wordt de behandeling direct vergoed door uw zorgverzekeraar. U hoeft in dat geval dus niets te betalen. Wij declareren de behandeling(en) rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Er zijn een aantal uitzonderingen waarbij u de factuur zelf moet betalen:
Wanneer u niet of onvoldoende aanvullend verzekerd bent, moet u de factuur zelf betalen.
Als uw klacht op de ‘chronische lijst’ staat, worden de kosten vanaf de 21ste behandeling vergoed uit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden dan vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Als u geen aanvullende verzekering heeft, of als uw aanvullende verzekering geen 20 behandelingen dekt, komen de overige behandelingen voor eigen rekening.
De kosten van de verschillende behandelingen vindt u hier.
Heeft u een factuur ontvangen en denkt u dat deze door uw zorgverzekeraar vergoed moet worden? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. De verzekeraar geeft u dan inzicht in het aantal gedeclareerde behandelingen. Zijn het aantal vergoede behandelingen waar u recht op heeft verbruikt? Dan zijn de daaropvolgende behandelingen voor uw eigen rekening.
Het duurt soms even voordat uw behandelingen administratief verwerkt zijn. Hierdoor ontvangt u de nota soms wat later. We proberen de nota binnen twee weken na de behandeling te versturen.
U kunt de factuur eenvoudig betalen via iDEAL. De link naar deze betaling vindt u in de e-mail/factuur. U kunt de factuur ook betalen door het bedrag over te maken via internetbankieren. Let erop dat u daarbij wel altijd het factuurnummer en uw cliëntnummer vermeldt.
De betaaltermijn van een factuur is 14 dagen.
Via uw online factuurdossier kunt u al uw facturen inzien. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” leest u hoe u uw factuurdossier kunt inzien.
Vindt u het lastig om uw factuur te vinden via uw factuurdossier? Neem dan contact met ons op zodat wij u een kopie kunnen sturen. Klik hier voor onze contactgegevens.
Controleer eerst de factuur goed; de behandeldatum is bijvoorbeeld niet hetzelfde als de factuurdatum. Denkt u alsnog dat de factuur onjuist is? Reageer dan via uw online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’.
Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” leest u hoe u uw factuurdossier kunt inzien.
Check eerst of de betaling goed is gegaan bij uw afschriften. Klopt alles? Dan is de verwerking van de betaling waarschijnlijk gekruist met de verstuurde herinnering. U hoeft in dat geval niets te doen.
Komt de herinnering later dan een week na uw betaling binnen? Laat het ons dan weten door naar uw online factuurdossier te gaan en daar een bericht achter te laten. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” leest u hoe u uw factuurdossier kunt inzien.
Wij helpen u graag. Laat het alleen wel zo snel mogelijk weten om onnodige herinneringen te voorkomen. Ga naar uw online factuurdossier en laat daar uw bericht achter. Wij nemen dan contact met u op. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” leest u hoe u uw factuurdossier kunt inzien.
Heeft u een aanmaning ontvangen? Dan verzoeken wij u zo snel mogelijk te betalen. Lukt dat niet binnen de gestelde termijn? Laat dit dan aan ons weten en wij zoeken samen een oplossing. Ga naar uw online factuurdossier en laat daar een bericht achter. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” leest u hoe u uw factuurdossier kunt inzien.
Wanneer u een aanmaning vanuit een incassobureau heeft ontvangen, verzoeken wij u de factuur zo snel mogelijk te betalen.
Lukt het niet om direct te betalen? Laat dit dan aan ons weten en wij zoeken samen een oplossing. Neem dan alsjeblieft contact met ons op via telefoonnummer 088 – 002 1700.
Ik krijg een elektronische herinnering of aanmaning vanaf het volgende e-mailadres: invoicing@mailer.twinfield.com. Komt deze mail van Fysius?
Wanneer u het niet eens bent met een nota, kunt u hiertegen bezwaar maken. Reageer dan via uw online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” leest u hoe u uw factuurdossier kunt inzien.
Pijnklachten & adviezen
Wist u dat één op de vijf mensen last heeft van rugpijn? Er zijn verschillende soorten rugpijn en de pijn is vaak de oorzaak van meerdere factoren zoals overbelasting, te weinig slaap, stress of slijtage. Om de oorzaak van uw pijn echt te onderzoeken, is een behandeling bij Fysius persoonlijk afgestemd. Lees meer over dit onderwerp op onze pagina over rugpijn.
Als u in de ochtend last heeft van stijfheid en pijn in de rug, dan ligt dit vaak aan een bredere oorzaak dan uw slaaphouding alleen. Toch heeft uw slaaphouding een belangrijke invloed op het ontwikkelen van deze pijn.
Meestal is een bezoek aan uw huisarts overbodig bij het behandelen van rug-, nek-, of bekkenpijn en u heeft ook geen verwijsbrief nodig voor een afspraak bij Fysius. Vertrouwt u de pijn niet? Bel dan eerst uw huisarts om te overleggen. Ook als onze Rugexpert de klachten tijdens de behandeling niet vertrouwt, verwijzen wij u door naar de huisarts.
Heeft u rugpijn en wilt u weten wat u moet doen? Bepaal dan eerst hoe lang u al pijnklachten heeft. Bij kortdurige rugpijn gaat de pijn vaak vanzelf weg. Probeer in dat geval voldoende te slapen en te bewegen en probeer wat huiswerkoefeningen uit om de pijn te verlichten. Heeft u al enkele weken last van de rugpijn? Dan is het verstandig om de professionele hulp in te schakelen van een Rugexpert.
Geen antwoord op uw vraag gevonden?
We hopen dat u het antwoord op uw vraag heeft gevonden. Neem gerust contact met ons op als u een andere vraag heeft. Wilt u meer tips en advies over rug- of nekpijn? Lees onze blogs.